Helgen!

Åh, vilken helg. Det har varit helt fantastiskt att bo på hotell, äta god frukost, spendera dagen på spa.
Vi börjar från början:
Först åkte vi in till stan, promenerade i solen till hotellet och checkade in. Kollade in rummet som var jättefint, speciellt badrummet, och begav oss sen ut på stan. Vi gick i lite affärer och Ronnie hittade ett par jeansshorts och en tröja, jag handlade inget alls faktiskt. Vi gick längs drottninggatan och hittade där den resturang Ronnie tänkt ut åt oss, Stockholm steakhouse (verkligen att rekommendera!) och gick sedan en promenad innan vi gick och åt. Känslan blev jättekonstig, det kändes som vi var i en helt annan stad, på resa i nåt annat land.
Sen hamnade vi mitt emellan två norska sällskap när vi skulle äta middag så då kändes det ännu mer som att vi inte var i Stockholm. Middagen var helt fantastisk, Ronnie tröttnade lite på mig när jag sa att "GUUUUD va gott det var och OJ vilket bra ställe!" för typ 6e gången. Bra service, bra pris, god mat och snabbt gick det också.
Vi begav oss tillbaka mot hotellrummet efter middagen och då hade det börjat blåsa och regna så det var underbart att krypa ner i hotellsängen med en påse godis och se på film. Vi somnade ganska tidigt, trötta som vi var, för att vakna upp pigga och glada dagen efter.
Klockan nio ringde klockan men vi kom ner till frukosten ungefär en timme senare. Frukosten var otroligt bra, inget var slut, allt var gott och det fanns mycket att välja på. Det bästa var nog pannkakorna och brödet (surdegsbröd).
Efter frukosten gick vi till spaet som hade takterass med uppvärmd pool, bastu, fruktbuffé och en annan terass med härliga "äggformade hängstolar" där man kunde sitta och titta ut över Stockholm.
Vi tog oss sedan ner till lobbyn och drack en kopp kaffe innan vi blev upphämtade av Louise och Jesper som skjutsade oss hem.
.
Alla borde ha en sån här weekend, allt som allt betalade vi inte mer än 2500 och då var det för rummet, frukost, spa och middag. Jag känner mig sådär pirrigt nykär igen och har fått en massa ny energi. Det här kommer vi garanterat göra om!
Här kommer lite fler bilder från helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0