Drömmer konstiga drömmar

Härliga, underbara vår! Känns som det är på gång nu, solen skiner och det är ganska varmt ute. Har varit på seminariet, det gick bra, började med att kollektivtrafiken flöt på så jag kom en halvtimme innan jag började. Spenderade den tiden med en cappucino i cafét, läsandes min bok (principbaserad redovisning). Den här kursen känns skön och ganska lätt - jag ligger i fas, förstår allt som sägs och kan göra uppgifterna - skönt!
Efter skolan åkte jag hemåt och åt lunch, sen har jag läst lite till och nu ska jag snöra på mig löpardojorna. Idag blir det nog en lite längre tur än i förra veckan, tror att jag hamnar på typ 5 eller 6 km.
Apropå ingenting alls egentligen. Jag har det fruktansvärt jobbigt med mina drömmar nuförtiden, jag drömmer konstiga saker typ som att jag gör något fel (krockar nåns bil, gör fel på jobbet eller behandlar nån illa) eller att jag befinner mig i nån typ av utsatt situation (jag drömde att jag gick i centrum i bara underkläder och ville bara bort därifrån men det gick inte, sen att jag jobbade som polis och höll på att bli skjuten av några med automatvapen).
Av alla dessa drömmar så kommer jag oftast inte ihåg vad jag drömt direkt när jag vaknar så jag går runt med en riktigt obehaglig känsla i kroppen ungefär fram tills att jag åker hemifrån. Vaknar nästan alltid med en slags ångestkänsla som jag först inte kan förklara och sen kommer jag på vad jag drömt och fattar att det måste bero på det.
Vad kan det här bero på tro? Jag känner mig liksom inte stressad och jag är tillfreds med nästan allt i livet. Skulle vara skönt att få vakna en morgon och bara känna en glad och skön känsla i kroppen. Det värsta är att drömmarna är så verkliga också, det är det som förstärker känslan ännu mer.
Fan ta bort de elaka drömmarna bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0