Bibliotekarier från stenåldern

Ja hörni, jag har inte gjort så mycket vettigt alls idag egentligen, tog mig allafall ut och till biblioteket vid lunchtid för att få lite pluggro. Det funkade, satt och skrev oavbrutet i två timmar och nu känner jag mig klar inför tentan på lördag. Apropå biblioteket så var det sådär lagom skönt att stå och vänta vid disken med bibliotekarien bakom som stod och knappade i sakta mak på datorn. Hon var cirka 55 år och når vi kom till att få användarnamnet och lösenordet till det trådlösa nätverket, då hade hennes gräns för vad som är för tekniskt passerat för länge sen... Hon tänker då: aha! Jag hämtar en annan kvinna som också är typ 55 och inte kan teknik!
Ja, ni förstår att jag stod där och hängde i x antal minuter och när jag väl skulle sätta igång funkade det ju inte allafall. Tänkte förklara för henne när hon frågade om allt hade gått bra när jag gick, att det inte hade funkat men det gjorde inget för jag delade med mitt 3Gnät i mobilen. Jag kände ändå att det nog var bäst att jag struntade i att förklara det så jag sa bara att det gick bra, log och gick hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0