När känslor spelar roll

Tunga andetag bredvid mig, nej jag har inte gått och skaffat pojkvän - det är bara min hund som somnat på golvet intill soffan. Skulle kunna skriva om helgen men det orkar jag inte för den har varit chill. Skulle kunna skriva något ytligt om vad som helst men det vill jag inte för jag är inte på det humöret. Skulle kunna skriva att skolan suger men det vore att ljuga. Så, vad ska man skriva om då? Melissa Horns texter har ju varit populära på sistonde och det är dom fortfarande:
*
Jag försöker att strida mot känslan
Men den är rädd och den spelar ett spel nu
Jag får för mig att jag kan va kvar men vet inte hur
*
Känslor i allmänhet tar gärna över. En känsla lurar en annan och man vet inte längre vilken man egentligen känner. Det går en fin gräns mellan två ytterligheter som kärlek och hat. Stanna eller gå. Kämpa eller ge upp. Vem är min största fiende om inte jag själv? Det är jag som känner mig själv bäst, jag vet mina innersta hemligheter och jag vet mina styrkor och svagheter. Vad tjänar det då till att kämpa mot sig själv? Ibland önskar jag att jag var en sån som inte tänker alls. Vad lätt det skulle vara om man tog allt med en klackspark och aldrig behövde grubbla. Aldrig behövde väga in vad folk tycker och välja det bästa vägvalet. Huvudet snurrar av allas åsikter och olika viljor men i slutändan måste man ändå välja själv. Våga vara egen. Lita på din förmåga.



Jag litar på mig, jag vågar lita på mig och mina åsikter.
Du får gärna tycka att jag är konstig.
Men glöm då aldrig bort.
Att jag litar på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0