Du luktar som min farmor

Efter lite roastning på berns och csi börjar det bli dags att krypa ner mellan lakanen och somna så småningom. Börjar först halv tio imorn så det är rätt chill men ska bli skönt att sova.
Som sagt tidigare så höll jag svenskatal idag och blev så glad när Max i min klass sa att "Det är första gången jag hör poesi i ett tal gjort av en person i vår klass." Så tänkte faktiskt citera den del han tyckte så mycket om:
"När man är liten och ska bekanta sig med en ny exempelvis granne så säger man hej, leker oavbrutet hela dagen och kommer sedan in till mamma för att tala om att man skaffat sig en ny bästis.
När man är vuxen och ska bekanta sig med en ny exempelvis granne så säger man hej, tänker att han/hon har en lite lustig dialekt, luktar som min farmor och har spetsiga skor för att sedan efter mycket övervägande kanske ta personen till sig och bli vänner. Med andra ord - processen är olika lång..."

Kommentarer
Postat av: Emelie

när man är bästisar aå har man jämt så kul tillsammans, när man är bästisar...

2009-10-12 @ 23:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0