Mat och film

Nu har vi varit och ätit, blev en toast skagen till förätt och en fläskfile med gratinerade grönsaker, kräftstjärtar med lime, bearnaisås och pommes frites, hur gott som helst! Efter det så begav vi oss till McDonalds där Anna, min kusin, jobbar, vi åkte i driven där hon stod och pappa började prata göteborska med henne, krånglade och grejade!

Pappa: Ja, du vi åndrade oss lite, kan vi byta den med smarties till daim?
Anna: Jaha... vill du ha en vanlig McFlurry med daim då istället?
Pappa: Ja, det blir bra det vettu!
(Mattias, Annas pappa, skrattar)
Anna: Staffan, (min pappa) jag hatar dig...

Alla skrattade gott åt att Anna gick på vårat lilla skämt! Sen har vi även börjat med att säga "Silence, I kill you!" med ljus röst till varandra. Kommer från en sketch med buktalaren Jeff Dunham, jag länkar den så ni förstår vad jag håller på och säger!
http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

Nu sitter vi och tittar på "Mona-Lisas leende", efter en fullsmockad dag, så alla ser lagom trötta ut i soffan förutom pappa som har fått för sig att tillaga en "parfait" tills imorrn, alltså en slags glass...
Idag såg vi även filmen "A walk to remember" en sorglig men mycket sevärd film! Ni borde också lyssna på låten som är riktigt bra; den heter "A Walk To Remember - Mandy Moore"

Blev så tråkigt utan bilder så här kommer två på filmerna jag sett idag :)






Sleep tight!
Your one and only
S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0