Tips om stress

Blev en aning uppstressad idag när jag kände att det går så långsamt att läsa på engelska. Då ska jag berätta vad jag gjorde åt saken:
- Jag satte upp läsbeting, det vill säga till vilken sida jag skulle hunnit läsa till varje vecka. Detta skrev jag upp i min almanacka.
- Jag tog en löprunda. Träning frigör endorfiner i kroppen och när jag springer så har jag också lättare att tänka klart eller bara tänka på något helt annat.
- Jag tog en paus i löpningen och satte mig på en brygga där det var helt tyst och solen sken. Där tog jag massa djupa andetag och andades in lugn och ut stress. Andades in känslan att det löser sig och ut känslan att det är panik. Jag gjorde detta tills jag var helt avslappnad och sedan sprang jag vidare.
.
Varför jag berättar det här är för jag tycker ni kan prova det också, om ni känner er stressade. Nödvändigt är inte att springa men det är bra att träna på något sätt så man får ta ut sig och bli svettig.
En annan grej. Min löpning känns sådär just nu, känns som det går segt och långsamt men tydligen gör det inte det. Har förbättrad min snittid/km med ungefär 30 sekunder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0