Rallylydnad!

Idag är jag uppe med tuppen! Ska åka till skolan alldeles strax och har en heldag där idag. Jag fick en riktigt bra ide igår efter att jag tränat klart med Buster. Han var duktig och det var "mattarna" också! Jag kände att jag var tvungen att komma på något sätt att träna som gör att han inte tröttnar och ändå inte bara är kul, utan träning också såklart. Rallylydnad blir det! Det är en lättare form av lydnad som inte är så sträng, föraren får prata med och uppmuntra hunden hela passet. Man går en bana mellan olika skyltar där man ska utföra olika moment, exempelvis svänga, sitta, ligga, gå långsamt och springa m.m.
Så nu har jag gjort en bana med 20 moment plus start och mål som vi ska testa nästa gång! Såhär kan det se ut:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0