Mitt jobb

Tänkte skriva lite om mitt jobb (ett av mina extrajobb, jobbar ju även som tentavakt och vikarie) som är demostratris/säljare. Ni alla har säkert sett alla som står och bjuder på provsmak av olika slag, det kan vara något de lagar eller nåt som är färdigt. Det är inte som många tror, så att det är butikens egen personal utan de är inhyrda. Sån är alla fall jag, jobbar åt ett företag som heter Action People och då fungerar det så att jag säger till vilka dagar jag kan jobba (demos ligger nästan alltid på torsdagar, fredagar och lördagar) och så får jag olika uppdrag utifrån det. Nu på senare tid har jag mest demat choklad (Lindt, Fazer, Anton Bergh) och välkomnar folk att provsmaka och förhoppningsvis köpa också. Det är trots allt det allt går ut på, att sälja.
Jag gillar mitt jobb, passar perfekt när man är student eftersom jag kan välja när jag kan och inte kan jobba. Det är inte som ett vanligt säljjobb där man "bara" tvingar på folk saker, för kunden upplever oftast att de får något och blir då positivt inställda till mig som säljare och produkten på en gång.
Här är lite bilder på hur jag jobbar och hur det kan se ut:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0