Varning för djupt inlägg...

Imorn blir det som sagt jobb på fritids. Ska bli skönt att bara göra något utan att behöva tänka så mycket på annat. Jag är lite av en "tänkar-människa" å ena sidan är det jättebra att vara det - det är lätt att tänka logiskt, tänka ut lösningar på problem, tänka ut idéer, inspirera folk, övertyga människor och peppa människor. Å andra sidan är det fruktansvärt jobbigt för när en tanke väl börjat snurra i huvudet så går den inte att släppa förrens nån säger till en att det är fel eller rätt. Det är otroligt svårt att "gå på känsla" när man tänker sönder saker och ting, det går ibland inte att sova för alla tankar bara maler i huvudet, både bra som dåliga.
Jag måste lära mig av min gamla gympalärare Roger, "ta saker och ting lite med en klackspark". Jag måste försöka sluta tänka efter så mycket hela tiden och istället bara leva här och nu med den känslan som finns i kroppen. Jag måste försöka känna känslan utan att direkt fråga mig om det är rätt eller fel. Är jag arg så är jag arg, är jag glad så är jag glad och så är det inget mer med det.
.
.
Hmm, lättare sagt än gjort och nu blev det jäkligt djupt men jag har kommit fram till att jag faktiskt skriver den här bloggen för min egen skull och det kanske är just det jag behöver - skriva av mig mina snurrande tankar.
Självklart är jag riktigt glad att ni läser det jag skriver och att ni är intresserade och ni får gärna ge feedback i kommentarerna!
Nu är det faktiskt dags att sova för imorn väntar jobb tidigt, tidigt men först frukost med mamma och pappa och kanske lillasyster också?
.
Godnatt på er, hoppas på bättre nattsömn idag...

Kommentarer
Postat av: Louise

Nej då ligger jag och sover ;)

2012-01-08 @ 23:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0