Tips och trix

Nu är jag trött, blir att sova snart. Louise tog körkort idag! Duktig hon är, grattis! Var uppe och firade lite med god middag och så kom familjen Damgaard förbi också. Imorn är det dags för sista mötet med dietisten, har lärt mig en massa om kost och hälsa, hon har slagit hål på massa myter man gått och trott på också. Jag har varit hos henne främst för att få veta mer om vad som är bra mat och hur man lever hälsosamt. Sen att hon hjälpt mig nå mitt mål också är ju grymt bra! Jag har bara ändrat mitt sockerintag, inga som helst dieter eller så utan bara undvika cola, chips, godis, alkohol etc. MEN jag har såklart unnat mig i lagom mängd i veckorna. Har varit en hälsosam viktnedgång under cirka 3 månaders tid och det ger också ett långvarigt resultat! Mina tips är alltså:
.
- ät sånt som du blir mycket mätt av men som innehåller relativt sett minst kalorier (1 banan = 100 kcal och 1 påse (85g) nötmix = 500 kcal)
- byt ut sallad, gurka och tomat mot mer grova grönsaker som du blir mer mätt av (bönor, broccoli, morot etc.)
- köp naturell youghurt utan smak och smaksätt själv med vaniljsocker om det behövs.
- undvik cola, godis, alkohol, chips etc. men lova att UNNA dig ibland. Det är viktigt så det inte blir överdrivet!
.
Det är några av tipsen, säg till så ger jag fler! Man måste inte passa alla ideal utan det handlar bara om din egen känsla, det måste va sunt. Låt det inte gå till överdrift, inga dieter och trams och huvudsaken är att DU ska trivas med din kropp, det gör jag, drygt 7 kilo lättare bara med hjälp av små förändringar.
.
En god och nyttig efterrätt bestående av fruktsallad med turkisk youghurt smaksatt med vaniljsocker på toppen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0