Mitt 2011

Jag kör en helt traditionell sammanfattning av året med tillhörande bilder och jag ska försöka att inte bli för långrandig:
'
Januari

Startade upp det nya året utan halsmandlar, ett nyktert nyår men inga fler halsinfektioner. Passade på att fylla 20 bast, invigde systemet och hade en hejdundrande fest! Fick otroligt mycket fina presenter varav mycket till nya lägenheten. Det var ju i Januari som jag och Ronnie flyttade till söderby, till en finfin tvåa, han jag och katterna.
'
Februari

I Feberuari var det fruktansvärt kallt men vi (mamma, Louise, jag och Linda) lyckades fånga en av de finare dagarna och gick en långpromenad med Pingla och hade picknick. Vi hade även världens mysigaste tjejkväll med kusinerna, jag Louise, mamma, Pernilla, Anna och Julia. På kvällen åt vi en sjusärdeles middag bestående av endast förätter (de är ju godast!), vi skvallrade med våra mammor om våra och deras värsta fyllor och dagen efter spenderades på Skogshöjds Spa.
'
Mars:

Månaden började med att jag och Ronnie firade att vi varit tillsammans i 1 år, vi tände ljus och hade "picknick" hemma, supermysigt om ni frågar mig, väldigt enkelt men ändå för att ta vara på varandra. Jag och Emelie åkte till Fuerteventura, vår Egyptenresa vart ju inställd på grund av oroligheter. Efter två dagar med lite småkallt, mulet väder när vi låg vid poolen och frös kläcker Emelie ur sig (när solen går i moln efter att ha tittat fram i 2 sekunder) "Nej! Jag tappar livslusten!!" Så här var en av de bättre dagarna med sol och Emelie med ett stort leende! Kan ju tillägga att vi bodde på ett pensionärshotell dit det bara åkte par eller barnfamiljer så vi hade en stark uppfattning om att vi nog sågs som ett lesbiskt par, det blev ju inte heller bättre när vi sjöng gamla konfirmationssånger högt och tydligt i duschen för alla grannar...
'
Vi är fortfarande kvar i mars och åkte till Hintertux, alltid lika sjuk humor, lika mycket ironi och lika mycket trötta ben och rosiga kinder efter dagar i backen. Värt att tillägga är att jag också såklart saknade Ronnie mycket under de båda resorna men vips var jag hemma och det blev april.
'
April

Lilla Lojje hade barnmusikal som vi var och tittade på och självklart var hon bäst (som vanligt). Ronnie fyllde 24 och första kalaset ägde rum på verandastigen. Tårtor och bullar i mängder och många fina gäster. Vi klämde in oss 5 personer i Mickes lilla citroen och åkte till Ikea. Jag var ute på fridays och Soap bar med Malin, Carro och Linda, härlig utgång! Jag fick min andra p-bot i livet. Vi anordnade en grym påsklunch. Månaden tuffade på och det började bli lite varmare ute.
'
Maj

Födelsedagar, först fyllde Ann 50 och det firades ute i skärgården, starkaste minnet är att jag och Ronnie delade en 80-säng (överslafen i en våningssäng) för jag tyckte det var fruktansvärt kallt. Emelie firades också på sin 20årsdag med god mat hemma på lingonstigen. Hade bestämt mig för ett nyttigare liv och mer träning, det höll - typ maj ut.
'
Juni

Moa var på middag hos mig, hon berättade om sin Thailandsresa som verkade varit helt galen, vi åt god mat och pratade om allt mellan himmel och jord. Midsommar närmade sig men det kom saker innan det. En tragisk begravning när himlen fick tillbaka en ängel alldeles för tidigt. Midsommar blev det ändå med tillhörande lekar och tävlingar, jag och Ronnie blev nykära (igen).
'
Juli

Det blev semester. Var på landet, blev några bajenmatcher på hemmaplan. Mycket härliga grillkvällar, promenad hem mitt i natten i sommarvärmen. Vi hade några dagar på öland, en rolig bussresa ner och sen regnade det, regnade lite till och lite mera. Vi var på kalmar slott och gjorde stan istället för att sola. God mat och roligt sällskap var ändå något den resan bjöd på. Jag, mamma, Louise, Pingla och Natta hade tjejkväll i tullan med picknick, kvällsdopp och cupcakes.
'
Augusti

Allsång på skansen i slutet av Augusti, Måns var nästan bredvid oss. Augusti började dock med en otroligt härlig vecka fylld med bad, fisketurer, poolhäng, fest och golfsupporting. Det var fint väder hela den veckan. Louise fyllde 18 och det blev stort partaj. Vi hann med en resa till Köpenhamn, jag Louise, Ronnie och pappa. Min och Ronnies väska försvann så vi fick shoppa kläder på försäkringen för 14000 kronor, det gjorde inte så ont, speciellt inte eftersom väskan infann sig på hotellet dagen innan hemresa. Vi åkte till landet och röjde upp inför vintern.
Jag sa upp mig från jobbet och mötte en motgång - kom inte in på det jag ville i skolan. Men det var nog ödet för oj vad jag lärt mig en massa på den här kursen istället! Fick en härlig shoppingtur av Ronnie också som tyckte det var viktigt med nya kläder inför skolstarten.
Farmor kom på besök i slutet av Augusti och vi åt middag på Jensens boefhouse för att fira Louise lite extra.
'
September

Så började studentlivet, vilken dröm! Dagar när man går 9-12 och sen är man ledig. Mycket härliga svampplockningsturer, stresshantering genom hundpromenader i solen. Plugga i gräset utomhus, lära sig, bli inspirerad och träffa nya människor. Hejade på mamma, Pernilla och Moa i tjejmilen. började lära sig åka kommunalt igen, fick spontanpresent av mamma (ett sykit). Sa hejdå till Veronica som åkte till Afrika. Spontandejt med Ronnie på TGI en onsdag. Gjorde min första plankstek. Hejade på pappa, Ann och Mattias som sprang halvmaran. Skrev mitt första prov på universitetet och var fotograf på Louises 18-årsfest. Jobbade också för actionpeople.
'
Oktober

Jag bestämde mig, jag trivdes inte i mina kläder och nu var det jävlar annamma slut på dålig kost och massa fusk med godis jämt och ständigt. Skrev mitt andra prov, provade på poledance och började träna mer. Tog hand om mig själv: frisören, massage, nya stövlar, god och nyttig mat. Var med Ronnie och Emelie på taxinge slott och fick veta att grisarna låg i frysen så dom gick inte att kolla på längre. Jobbade som vikarie för första gången, undervisade årskurs 7-9 i matte och kemi. Red islandshäst och var med om ett strömavbrott i Tumba centrum. Vi handlade julpynt, och jag skrev min första tenta.
'
November

Jag blev med fästman. Vi förlovade oss och blev vuxna på riktigt. Jag ramlade i rulltrappan på centralen (nej jag var inte full). Vi byggde om hemma. Jag och Emelie började umgås mycket igen, springturer varannan dag och middagar i tid och otid. Hade parmiddagar med Alexandra och Patrik, blev förkyld och pysslade och pyntade hemma till första advent.
'
December

Byggde ett pepparkakshus föreställandes de vi bor i, var på julmarknad, hade en massa härliga spontanmiddagar. Filmkvällar, anordnade en glöggfika, köpte vår första gran. Firade jul med en galen tomte. Nådde mitt tidigare mål som jag satte i september genom bra mat och träning (gick ner 6,5 kilo) Väntade på snön som aldrig kom. hade ett roligt nyår med fina vänner.
'
'
'
Jag förstår de som inte orkar läsa ända hit men för min egen skull var det här jäkligt kul att göra. Har varit ett rent ut sagt kaosartat år på både gott och ont. Måste utnämna mitt Augusti till den bästa månaden men har ingen sämsta månad. Det var riktigt skönt att sitta ner och sammanfatta året som varit eftersom det känns som om det gått i 190 km/h och det är mycket man tillfälligt glömt.
Nu kommer en klyscha då till sist: Ett år fyllt av både glädje, tårar, kärlek men inte så mycket hat. Alla säger så, jag vet men det är faktiskt sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0