Just nu och lite poesi

Föreläsning... "10 hedniska råd till företagsekonomer" heter den. Ganska intressant men ändå jobbigt att lyssna eftersom han inte tar någon rast. Får försöka lyssna sista 40 minutrarna, känner ändå att det var värt att åka hit, fick komma ut i det fina vädret och läste klart en till kursbok på vägen. Ikväll ska jag upp till mamma, pappa, Louise och Pingla. Dricka lite te och umgås, leka lite med Pingla och så. Innan dess ska det dock springas och ätas middag med min käresta, förslag på vad jag kan laga för mat? Ingen aning om vad jag är sugen på men Ronnie tycker ju att jag är bra på paj, det kanske får bli det. Vi får se.
.
Apropå ingenting, hur skönt är det inte att vara ute nu när det är så kallt, andas friska långa andetag och njuta av att solen faktiskt börjar värma litelitegrann. Jag gillar alla årstider faktiskt, älskar våren och de förväntningar den bygger upp. Älskar sommar, värme, sol, bad och umgänge. Älskar hösten, promenader i frisk höstluft, på färgranna höstlöv och att sitta inne och höra regnet smattra mot rutan medan man tänt ljus i hela lägenheten. Älskar vintern och snö som knarrar, ljusdekorationer i alla hus, julen och korvgrillning i skogen, vintersolen och härliga långpromenader på isarna.
.
Det var det, tillbaka till föreläsningen kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0