Helt jävla sjukt.

Man får höra om några ungdomar 94:or & 95:or (!) som i VÅR kommun, VID rönninge station har misshandlat en jämnårig grovt med golfklubbor. Hallåååå??? Vart i helvete är vi påväg? Vad driver en människa att göra något sådant mot en annan människa, en annan individ? Jag mår fan illa.
*
*
*
Det kan aldrig göras ogjort det där som hände ikväll
Är du en av dem som var där när det hände
Eller saknar du nån du en gång trodde du kände
Är du en av dem som gråter när ingen ser på
Är du en av dem som berörs ändå
.
Jag ser mig i spegeln med ögon röda av gråt
Jag tänker hur gick det till, hur bar dem sig åt
Min lillasyster går ut precis som jag
Jag blir så rädd när jag tänker att det kunde vart hon eller jag
.
Aldrig mer ung, eller aldrig mera fri
När det handlar om barn har vi rätt att ta nåns parti
Men ni vet hur det känns när röda ögon ser svart
Och jag sänder en tanke till dig som ligger sömnlös inatt
.
Alla som vill ta en stund att fundera
När ska vi göra mod av sorgen och börja agera
Nu städar man gatan och snart försvinner alla spår
Och vi fortsätter att växa fast han förblir sexton år

Kommentarer
Postat av: jana

95or - 90or vare..tror jag

haha undrar desamma! vart e världen påväg?

2010-02-01 @ 23:41:10
URL: http://mondoblog.se/onlyjaanas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0