Länge sen nu...

Nu har jag inte skrivit på ett bra jävla tag menmen, sommaren har varit underbar och snart draaaaaar vi till ZAKKE! Ska försöka börja skriva igen till hösten - höst förresten, va grått det känns... menmen, nu ska vi inte tänka på det utan se fram emot tisdag - 06:15 avgång till laganas! 

Till resans ära dedikerar jag denna klockrena låt som emelie skrapat fram!

Vi åker iväg till ett varmare land
På charter semester mot sol, bad o strand
Nu åker vi bort från regn o tristess
På charter semester och steker vårt fläsk

Shit! planet drar klockan tre
Slänger prylarna i väskan, allt som ska med
Sticker ut genom dörren i 100 blås
Med en vinter på gymmet har man fått lite flås
Vid Arlandabussen kommer jag på
Att jag har glömt både pass och HTH 
Frågar chafförn': ”kan vi svänga förbi mej”
Hans vansinniga ord tar jag som ett nej
Kubbar tillbaks plockar upp det som glömts kvar
Återvänder och ser hur bussen drar
Efter minuter av gråt och fula ord
Kommer nästa buss så jag knallar ombord
Tittar på klockan tänker ”jag kan hinna”
”Vi blir tyvärr lite sena” säger bussens värdinna
Jag springer ut och går loss på bussens kaross
Skriker och svär ”öka för fan jag ska till Kos”

Vi åker iväg till ett varmare land
På charter semester mot sol, bad o strand
Nu åker vi bort från regn o tristess
På charter semester och steker vårt fläsk

Kom igen Mallorca allt ni kan orka!
Tar brudar med storm på Benidorm!
Horisontalguppa på Ayia Nupa!

Hämtar ut väskan, väl nere på Kos
Men den är ju spårlöst försvunnen förstås
Rycker första bästa och lämnar terminalen
Ett våldsamt skrik hörs över hela lokalen
Was machst du sweinhund från en man stor o fet
Jag svarar: ”No pablo ingles du vet”
Med väskan i näven gasar jag på
Rycker åt mej en moppe tysken likaså
Bland tavernor och turister är det jakt på moped
Skriker till tysken ”lämna mej ifred”
Jakten går vidare mot en playa
Hör motorn hosta och moppen paja
Springer genom folk skriker ”undan idioter”
Knuffar undan en snubbe, snor hans vattenskoter
Tittar bakåt ser hur tysken simmar efter
”Fy fan vilken jävla bajssemester”

Vi åker iväg till ett varmare land
På charter semester mot sol, bad o strand
Nu åker vi bort från regn o tristess
På charter semester och steker vårt fläsk

Kom igen Kos, släpp loss!
Lägg en pizza på Ibiza!
Kreta, där är festerna feta


TJINGELING!

Kommentarer
Postat av: sara

http://wiikluunds.blogg.se kolla in!

2009-08-18 @ 21:33:00
URL: http://wiikluunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0